úterý 10. listopadu 2015

Rainbow Rowell - Landline

Anotace (zkráceno a přeloženo): 
Co byste poradili svému mladšímu já...a poslechli byste? Scénáristka Georgie McCool se nedokáže vrátit do minulosti; jediné, co může udělat, je zavolat jí a doufat, že odpoví. Zbláznila se, nebo dostala šanci dát do pořádku vztah se svým manželem Nealem? Možná dokáže v minulosti spravit to, co nejde spravit v přítomnosti. Možná jí ten hloupý kouzelný telefon dává šanci začít znovu...pokud si to přeje...

Landline je senzace loňského roku (vítěz Goodreads Awards ve své kategorii) od světoznámé autorky Rainbow Rowellové. To člověka skoro nutí, aby si knihu přečetl! Tak jsem se do ní pustila...

 A trvalo to dlouho. Většinu knížky jsem umírala nudou (hovor přes starý telefon s mužem z minulosti je zajímavý poprvé a podruhé, ale podesáté už ne). Děj se totiž téměř nehýbe, žádný velký zvrat čtenáře nečeká, a  je celkem předvídatelný. Když k tomu přidáme čtení v angličtině, které u mě není tak rychlé jako v češtině, čtení se pořádně táhne. A to je škoda!
Myslím si, že mohla autorka z originálního námětu vytěžit mnohem více, vždyť přece všichni víme, že to umí. Kdyby v knize nebyl celý ten nudný prostředek, byla by opravdu strhující - od posledních pár desítek stran, kdy konečně nastal posun v ději, jsem se vůbec nemohla odtrhnout.
Pro mě byla tedy tato kniha zklamáním, ale mohlo to být i tím, že jsem měla příliš velká očekávání - minule jsem se totiž na základě výsledků GR Awards pustila do Divergence, a ta mě naprosto nadchla. Nebo zkrátka Rainbow Rowell umí lépe YA žánr :-)

Landline určitě nikoho neurazí, ale pravděpodobně ani nenadchne. Nicméně, česká nakladatelství zatím překlad nemají v plánu, proto nezbývá nic jiného, než se pustit do originálu.


Četli jste a máte stejný/jiný názor? Sem s ním! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat